2016

הערכה שנתית 2016

הערכה שנתית 2016
5776

ראש פרויקט
ד"ר שלמה פישר

משתתפים:
חיה אקשטיין, אבינועם בר-יוסף, אבי גיל, רמי דניאל, ענבל הקמן, מיכאל הרצוג,
שלום סולומון ואלד, עינת וילף, סוזנה כהן-וייס, סיימון לוקסמברג, דוד לנדס,
דב מימון, נח סלפקוב, סטיבן פופר, דן פפרמן, עוזי רבהון, שמואל רוזנר, ג'ון רסקיי

עורכים:
רמי טל
בארי גלטמן

הערכה שנתית 2016

מדינת ישראל לא תעשה שליחותה – ביצוע מפעלי פיתוח וקליטת עלייה רבתי, אם לא תשליט את המדע על כל ענפי החיים; אם כיבושי המדע העליונים וכיבושי הטכניקה המשוכללת ביותר לא יונחו ביסוד החקלאות, החרושת, המלאכה, השיט, הטיס והשיכון, ואם לא יינתן העידוד המקסימלי לעובדי המדע, הצרוף והשימושי, להרחיב את כיבושיהם.

(דוד בן גוריון, "במה נקבל פני הבאות," 1948)

מצב החינוך וההשכלה בישראל מעסיק מזה מספר עשורים מומחים ופוליטיקאים כאחד. התקשורת מפרסמת תכופות נתונים נבחרים מתוך דו"חות רשמיים – ישראליים ובינלאומיים – המציגים את מצבו הרחוק מלהשביע רצון של החינוך בישראל, כפי שהוא מצטייר על פני מדדים שונים.1

השאיפה להצטיין בתחומי החינוך, המדע, והטכנולוגיה נובעת גם מן המסורת והתרבות של העם היהודי, וגם מהיבטים פרקטיים- ההכרה בחיוניותם של אלו לקיומה ולשגשוגה של המדינה, כפי שניסח זאת דוד בן גוריון עוד בימיה הראשונים.

הקודםהבא