מאמרי דעה

מדינת תל אביב- עכשיו יותר מתמיד

בימים האחרונים חולדאי הכריז כי הוא מקים מעין מרשם עירוני לזוגות להטב"ים. זאת אחרי שעיצב מדיניות עצמאית בשורה של נושאים כמו מסחר ותחבורה ציבורית בשבת, יחס לקהילה הגאה, יחס למבקשי מקלט ועוד ועוד. אנחנו כאן לסייע, ולהציע לחולדאי ולתלאביבים לעשות את זה רשמי, ולהכריז על הקמת האקס-טריטוריה הראשונה בישראל, היא, מדינת תל-אביב.

אנו תושבי תל-אביב מאסנו במדינת ישראל. בין רידינג לגלילות, בין בית לסין להבימה, בין שדרות רוטשילד לכיכר רבין, בין חוף מציצים לגני יהושע, בין מצעד הגאווה להקפות שניות, בין אימפריאל בר למזנון, בין מגדלי זכוכית לפחוני הארגזים קמו התלאביבים. שם התעצבה דמותם, פרועה, שוחרת חופש, אנרכיסטית, אך מהוגנת. צעירה, מתבגרת, זקנה, הולכת ברחוב עם כלב, יושבת בבית קפה כל היום, לבנה, ורודה, מלאת גאווה.

לאחר שנים של קיום כחלק ממדינת ישראל, בתפקיד העיר העברית הראשונה, ולנוכח השינויים שישראל עוברת בשנים האחרונות: במקום להיות מגניבה וקולית כמו תל-אביב היא הופכת לשמרנית, מסורתית, טרחנית, ימנית ומעצבנת. ובגלל שאנחנו בעצם לא עוד עיר ישראלית פרובינציאלית, אלא עיר עולם.

המהפך, שהתרחש לפני למעלה מארבעים שנה, בו אבדנו, אנו התלאביבים החילונים את ההגמוניה במדינת ישראל. רצח רבין, שהתרחש לפני למעלה מעשרים שנה, בו אבדנו, אנו, התלאביבים את האמון בכך שאפשר להביא לכאן שלום. שלטון נתניהו הבלתי נגמר, שגרם לנו להבין שגם אחרי אין סוף מערכות בחירות אין לנו סיכוי לחזור באמת לשלטון.

השינויים שבאו על המדינה, גרמו למי שמוכן לסבול חיים בחצי חדר אפל, או שיש לו או להורים שלו מספיק כסף, להגר לתל-אביב. עם התלאביבים המקוריים, ואלו שתומכים בחזון התלאביבי מבחוץ, אנו התלאביבים חיזקנו וביצרנו את השליטה של הרוח התלאביבית, לפחות ברחבי העיר הלבנה. בעוד שאר אזרחי המדינה נשרכים מאחור, או פשוט מתדרדרים במורד החשוך של דת ושליטת הממסד, אנו מעצימים כאן את האור, החירות והקדמה.

לאור כל אלו, ועם כינון ממשלה חדשה שגנזה כל תקווה לשינוי, אנו קובעים כי לא מענין אותנו מה המדינה רוצה או עושה, ואנחנו נקבע את החוקים לעצמנו, וזאת במסגרת האקס-טריטוריה שאנחנו עמלים להקים בגבולות המוניציפאליים המוסכמים.

לפיכך התכנסנו, חברי מועצת העיר תל-אביב, בראשם ראש העיר ששולט בעיר יותר זמן משביבי שולט במדינה, ועל יסוד הרוח האנטי-תלאביבית הנושבת מירושלים, אנו מכריזים בזאת על הקמת אוטונומיה חופשית בלב מדינת ישראל, היא-מדינת תל-אביב.

מדינת תל-אביב תהיה קשורה למדינת ישראל רק כשזה יתאים לה ותמשיך לקבל ממנה תקציבים. בשאר הזמן, היא תעצב את חוקיה, ערכיה ושאיפותיה ברוחם החופשית של תושביה. היא תמשיך להיות עיר בלי הפסקה ותשקוד על פיתוח התלאביביות ברוח מגילה זו.

מדינת תל-אביב תשתחרר מכבליו של הסטטוס-קוו המעיק ותחליט בעצמה על דמותה היהודית-דמוקרטית-ליבראלית. היא תקיים תחבורה ציבורית ומסחר די חופשי בשבת. היא אפילו תקים לעצמה מרשם זוגיות ותחליט מי יכול לאהוב את מי וכמה.

מדינת תל-אביב מושיטה יד למטרופולין גוש דן, אבל גם לירושלמים ולצפוניים ולדרומיים החשוכים, וקוראת להם לאמץ את דרכיה, או לפחות לבוא לבקר מדי פעם בעיר הישראלית החופשית הראשונה.

מתוך אמונה באדם, אנו חברי מועצת העיריה, מודים למדינת ישראל שהביאנו עד הלום, ומכאן, אנחנו נמשיך לבד הלאה.

פורסם לראשונה בישראל היום.