מאמרי דעה

חוקה רזה — תנאי לשיקום

קביעת גבולות האפשר באמצעות חוקה רזה תצמצם את התיאבון של גורמי קצה ואת יכולת הסחיטה שלהם. היא תקטין קיטוב חברתי מכיוון שהאיום להכריע את הזולת האידיאולוגי באמצעות השתלטות על רשויות השלטון יתרוקן מתוכן.
חוקה רזה — תנאי לשיקום
הפגנות בעד ונגד החקיקה המשפטית. צילום: יואב דודקביץ' TPS

העולם רואה אותנו אחרת. ישראל צריכה מיתוס חדש

החולשה בעיצוב הנרטיב בעולם נובעת מעצם הציונות, ששחררה את היהודים ממיתוס העם המדוכא והנרדף. ייתכן שיש קהלים מפתיעים לשתף איתם פעולה

יהודי אירופה ישלמו על החולשה הבינלאומית

במצב של שפל כלכלי, תנודות דמוגרפיות בשל הגירה זרה וכרסום האמונה כי הפוליטיקאים מסוגלים להגן על אזרחיהם – ליהודי אירופה יש סיבות טובות לדאגה

דווקא בתקופה הטעונה הזו: לסוכנות היהודית יש תפקידים חשובים בתחום אחדות העם

דווקא בתקופה הנוכחית ישנם לסוכנות, שבקרוב יוכרז מי יעמוד בראשה, תפקידים חשובים בתחום אחדות העם היהודי ומאבקו באויביו, בעיקר על רקע גל האנטישמיות ההולך ומתפשט בעולם

קריאת הרב הראשי ליהודי אוקראינה לעלות – צביעות

קריאתו של הרב יצחק יוסף ליהודי אוקראינה לעלות לישראל מלאה במילים ריקות במקרה הטוב. למי מיהודי אוקראינה שיעלו לישראל מצפה דרך עמוסת חתחתים והשפלות מתוצרת הרבנות

הגישה החייכנית של בנט-לפיד אינה מסתגלת לדיפלומטיה החדשה

חייכנות דיפלומטית יכולה לטעת אשליה כי ישראל מנווטת בכיוון מדיני נכון, אך המציאות היא שבנושא המדיני המשמעותי ביותר הממשלה הזו משותקת

העוני במגזר החרדי אינו גזירת גורל

רק התארגנות חרדית, שתעבור מעל ראשי הפוליטיקאים והמנהיגות החרדית שמשמרת את העוני, תוכל להנגיש השכלה ותעסוקה ראויות ותאפשר לרבים חיי רווחה

"חוק הגיוס" מסוכן ויחסל סופית את מודל צבא העם

לחרדים ולערבים נוח לטפח את אשליית הצבא המקצועי. אך לנוכח אתגריה הביטחוניים של ישראל, זוהי אשליה מסוכנת. מעבר לכך, במרקם החיים בישראל, הוויתור הערכי הזה הוא תקדים מסוכן

יום הזיכרון הבינלאומי לשואה

יום הזיכרון הבינלאומי לשואה הינו יום רציני, כבד ראש, שבו אנו מעלים את זכרם של ששת מיליון היהודים, בהם כמיליון וחצי ילדים, ועימם מיליוני קורבנות אחרים של האכזריות הנאצית, אשר נרצחו בין השנים 1933-1945.

עברים למציאות

מה אתם עונים כששואלים אתכם מה אתם יותר, "יהודים" או "ישראלים"? חלקנו עונה ישראלים, חלקנו יהודים, חלקנו מסרב להשיב. רק מעט מהמשיבים "יהודים" מרגישים שהם לא "ישראלים" בכלל, ורק מעט מהמשיבים "ישראלים" מרגישים בכלל לא "יהודים". גם המסרבים לענות, ברובם פשוט מתקשים לבחור. היהודים בישראל חיים על המנעד של "יהודים" ו"ישראלים", אבל מצויים במקומות שונים, לעתים רחוקים, של המנעד. הפערים…